09 oktober 2010

And then the iMac came along...

Japp, Ni ser rätt. Vi har köpt en iMac!
Den är gigantisk, en 27" 10.6.1. iMac, 4GB RAM, 500GB internminne (tror jag...) jäkligt snabb processor och helt enkelt en grym dator!
Enda jag inte förstår är varför vi inte köpte en tidigare. Jag älskar den här datorn, och även fast jag inte kan allt än, så lär man sig nå nytt varje dag. Just nu sitter jag och letar efter nya appar och program som kan underlätta små saker, såsom twitter + FB, MSN/hotmail/Gmail o.s.v. Vill också hitta ett bra spel till vår nya familjemedlem. :)

Vad har vi mer gjort? Jo, vi har bakat en himla massa bullar tills min fina födelsedag, och bakat minst 6 gånger till pojkarna när dom ska spela rollspel. Vilket har uppskattats väldigt mycket.

Saknar Skåne dock lite mer än väntat. Såhär när kylan kryper allt närmare så känner man mer och mer att de skulle va skönt att få vara i Malmö där det är minst 15 grader mest varje dag.

Saknar även mammsen och mina underbara bröder. Trots att brorsan dissade att vi hade köpt en iMac.
Hans argument: "Ja, men om den går sönder så kan du inte laga den själv! Det kan du med en PC, det är asenkelt!"
Förvisso, men sedan så går inte en iMac sönder.....

Undrar om det finns något bra bildredigeringsprogram som inte är alltför dyrt? Hmm.. Nu måste vi kila!
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar