30 juli 2011

Vadå hjärnceller?

Sitter här och funderar och tänker: Jag har en massa bra idéer, förslag, åsikter och allt vad det nu kan vara. Men jag får inte ner det på papper. Jag tror att det är fullt i mitt huvud, så att det har blivit en propp, så jag får inte ut något vettigt.

Det är ungefär så det känns nu efter att ha haft semester. Man har egentligen inte gjort något vettigt, bara tagit det lugnt. Och allt det vettiga har flygit iväg. Nu måste jag bara hitta igen "vettigheten".
Fast jag fick hjälpa till med buckeln på semestern. Det kändes bra.

Kan tycka att det är lite jobbigt det här med den sociala biten. Man blir så trött av det. Man måste (eller jag, kanske inte måste då men...) vara glad, pratglad, komma med intressanta diskussioner, berätta om något spännande som har hänt o.s.v.
Och det är nog där jag brister lite. Beroende på humör kan jag vara jätte pratglad och komma med en massa intressanta diskussioner. Men för det mesta gillar jag att bara vara tyst och lyssna på andra, och iaktta. Det är vad jag helst gör. Fundera över varför vissa människor gör på ett sätt, medan andra människor gör på ett annat sätt.

Kanske är det för att jag har lärt mig att jag är väldigt bra på det. Att se folks beteenden innan dom förstår det själv. Fast det förstås, man kan inte göra det på alla människor. Men på främlingar är det roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar